IO OO SDA Zavidovići usvojio je set kriterija po kojima će vrednovati potencijalne kandidate za
načelnika općine Zavidovići. Cilj je maksimizirati objektivnost i odabrati najbolji profil za izazove i
vrijeme koje je pred nama.
Predloženi kandidati će, pored svoje formalne biografije, napraviti i biografije, te motivaciona pisma u
kojima će obrazložiti segmente koje oni ispunjavaju kako bi Kadrovska komisija i IO OO SDA
Zavidovići objektivno odabrali kandidata/kandidatkinju koji/a ispunjava najveći broj kriterija.
Uvažavajući slogan „NOVI PRISTUP, NOVI KONCEPT“ želja nam je da ponudimo
kandidata/kandidatkinju iza kojeg/koje svjedoče konkretni rezultati i izuzetan potencijal da u ovoj
Općini doprinese oživljavanju privredne aktivnosti jer vjerujemo da to svi građani očekuju.
U nastavku opisujemo ko je za nas uspješan/a kandidat/kandidatkinja:
1. Finansijski neovisan/neovisna s dokazanim menadžerskim sposobnostima i iskustvom
(domaćeg/regionalnog/internacionalnog karaktera)
Obrazloženje:
Prvi segment koji smo razmatrali je upravljanje finansijama jer smatramo da je to uslov bez kojeg je
teško, gotovo nemoguće, realizirati bilo kakvu ideju. U vezi s tim, smatramo da budući
kandidat/kandidatkinja trebaju biti finansijski neovisni, imovinski ostvareni i da nisu motivirani plaćom
općinskog načelnika budući da njihovi prihodi značajno nadmašuju plaću općinskog načelnika, te da
finansijski ne ovise o mjesečnoj plaći. Očekujemo menadžera/icu s bogatim dugogodišnjim
menadžerskim iskustvom koji znaju kreirati dodanu vrijednost. Također, uvažavajući potrebu da se u
općinu Zavidovići „uvezu“ nove ideje smatramo poželjnim da menadžersko iskustvo treba da ima pored
lokalnog, i regionalni i internacionalni karakter. Dakle, mi želimo kandidata/kandidatkinju koji su
motivirani da svoje znanje i bogato iskustvo upotrijebi i doprinese najboljem budžetiranju u lokalnoj
zajednici – budžetiranju čije će efekte vidjeti svi građani!
2. Jezički sposoban/sposobna za direktne inostrane pregovore
Obrazloženje:
U drugom segmentu, smatrali smo izuzetno važnim da istaknemo naše očekivanje u vezi s jezičkim
sposobnostima u direktnim inostranim pregovorima. Očekujemo da kandidat/kandidatkinja budu
sposobni za direktne inostrane pregovore, preciznije da aktivno govore minimalno engleski jezik, a
poželjno i više jezika jer teško da postoje u 21. vijeku inostrani investitori koji će investirati u Općinu u
kojoj “prvi čovjek” nije jezički sposoban za samostalne inostrane pregovore. Onaj ko ne posjeduje
navedenu sposobnost biva marginaliziran i inferioran u svim budućim komunikacijama koje premašuju
nacionalne i regionalne okvire.
3. Nema iza sebe afera koje tragom sudskih odluka prate njegovu/njenu prošlost
Obrazloženje:
Kandidat/kandidatkinja svom profesionalnom i privatnom životu ne smiju imati afere koje tragom
sudskih odluka prate njihovu prošlost. Predizborni i postizborni proces ne smije biti opterećen ovom
pojavom.
4. Profesionalni i društveni život- vizionar kojeg/koju krase:
a) znanje stečeno formalnim i neformalnim oblicima obrazovanja;
b) vidljivi i mjerljivi rezultati kroz već ostvarene projekte u sferi poslovnog i društvenog života;
c) društvena odgovornost;
d) inicijativa;
e) komunikativnost i spremnost na kompromise s drugim političkim, privrednim i društvenim
akterima (na nivou lokalne zajednice, kantona, entiteta, države, regiona i šire).
Obrazloženje:
Biografiju kandidata/kandidatkinje krasi formalano i neformalno obrazovanje, koje je već stavljeno u
funkciju tako da bilježi konkretne rezultate projekata u sferi poslovnog i društvenog života, koji su
prepoznati kao društveno odgovorni. Time pokazuje da iza sebe ima mnoštvo inicijativa koje su već
realizirao, te da je riječ o osobi koja ima mrežu ljudi s kojima komunicira, a u komunikaciji je spremna
na kompromise. U suprotnom teško da bi ta osoba mogla realizirati sve projekte koje je realizirala.
5. Sposoban/sposobna da na bazi stečenog znanja i iskustva ponudi viziju razvoja Općine
Obrazloženje:
Ne želimo kandidata koji će se “učiti” vizionarstvu obnašajući funkciju načelnika. Smatramo da je
potrebno napraviti detaljan uvid u profesionalni život kandidata, tj. u tom segmentu vidjeti osobu s
dokazanom spremnošću da ideje i vizije pretvara u djela i dokazanom odlučnošću i spremnošću za
preuzimanje odgovornosti u profesionalnom životu. Samo takva osoba će biti sposobna na bazi stečenog
znanja i iskustva ponudi viziju razvoja Općine. Djela, a ne riječi!
6. Posjeduje ubjeđenje u ono što radi i karizmu osobe kojoj se vjeruje
Obrazloženje:
Osoba koju, u svom dosadašnjem području djelovanja, krase djela kojima ulijeva povjerenje jer su ta
djela prepoznato kao izuzetno korisna za širu društvenu zajednicu.
7. Sposoban/sposobna i spreman/spremna da gradi kvalitetne odnose sa svim akterima
društvenog, političkog, privrednog, obrazovnog, kulturnog, vjerskog, sportskog života u lokalnoj
zajednici i šire
Obrazloženje:
Međuljudski odnosi izgrađeni u sferi profesionalnog i društvenog života su također jedan od segmenata
u kojima kandidat/kandidatkinja mora biti prepoznat/a kao izuzetno kvalitetan/kvalitetna.
8. Spreman/spremna i sposoban/sposobna da unaprijedi sistem rada u općinskim strukturama,
te da kontinuirano radi na njegovoj održivosti
Obrazloženje:
Osoba koja zna da uspostavi sistem rada, jer je već to radila u mnoštvo drugih organizacija obnašajući
menadžerske funkcije, tako da svako ko ne može da prati tempo rada, liste dnevnih, mjesečnih, godišnjih
zadataka, ko ne kreira kvalitetne rezultate, sistemski, a ne ličnim odnosima, biva prirodno isljučen iz
sistema. I u ovom segmenetu je ključna riječ „iskustvo“ i prethodni rezultati organizacija u kojima je
osoba radila.
9. Spreman/spremna i sposoban/sposobna da ponudi Program rada kojim će obuhvatiti sljedeće
segmente:
• BEZBJEDNOST GRAĐANA;
• BORAČKO-INVALIDSKU ZAŠTITU
(PORODICE ŠEHIDA, DEMOBILISANE BORCE, RATNE VOJNE INVALIDE);
• DIJASPORU;
• EKOLOGIJU;
• INFRASTRUKTURU;
• KULTURU I SPORT;
• LOKALNI EKONOMSKI RAZVOJ (LER);
• LOKALNU SAMOUPRAVU – OPĆINSKU ADMINISTRACIJU;
• OBRAZOVANJE I MLADE;
• PENZIONERE;
• POLJOPRIVREDU (s posebnim akcentom na razvoj podsticajnih programa);
• PRIJEDLOGE ZA PODIZANJE ATRAKTIVNOSTI I PRIVLAČENJE KAPITALNIH INVESTICIJA NA
PODRUČJU OPĆINE ZAVIDOVIĆI;
• PRIVREDU (s posebnim akcentom na razvoj podsticajnih programa za obrtnike, mala i srednja preduzeća);
• RELIGIJSKE ZAJEDNICE;
• SOCIJALNU ZAŠTITU;
• TURISTIČKE POTENCIJALE (s posebnim akcentom na razvoj podsticajnih programa);
• ZDRAVSTVENU ZAŠTITU;
10. Pozitivno percipiran/percipirana od strane građana
Obrazloženje:
Prije svega na nivou članstva u SDA, a potom i na nivou cijele Općine, jer mi biramo
načelnika/načelnicu, ne samo za SDA, već i za cijelu Zajednicu. O ispunjavanju ovog kriterija odlučivat
će građani putem instrumenata za ocjene percepcije po mjesnim odborima